Loading...

HEBOH...Janda Lima Anak Ini Menikah dengan Pemuda 18 Tahun, Orang Tua Pasrah

Sufie memasang cincin di jari manis Dayang Sopiah, saat pernikahan mereka

Kualalumpur, RiauAir.com - Kisah seorang pemuda berusia 18 tahun yang menikahi janda paruh baya menjadi viral di negari jiran Malaysia.  Mereka berdua mantab untuk menjalani biduk rumah tangga hingga kemudian mendapat restu dari orangtua pria.
 
"Sudah suka sama suka, biarkanlah...doakan mereka bahagia," itu kata Matalin Utam, 52, ayah Mohd Sufie Alin telah menikahi ibu tunggal anak lima berusia 42 tahun.
 
Matalin berkata, Mohd Sufie, 18, menyatakan hasrat untuk mendirikan rumah tangga dengan ibu tunggal itu beberapa hari sebelum hari bernikahan mereka.
 
Matalin juga mengakui dia terkejut sebaik mendengar keinginan Sufie itu namun namun kemudian harus mengikuti kemauan anaknya karena tekadnya sudah bulat.
 
"Pada mulanya saya terkejut sebab dia pilih wanita lebih berusia, tapi saat memikirkannya lagi saya dan isteri tidak masalah. Kami gembira dan merestui perkawinan mereka, asalkan tidak ada apa-apa perkara yang tak betul," katanya seperti yang diungkap melalui BHonline.
 
"Pagi tadi Sufie datang ke rumah, saya pesan kepadanya sekarang dia bukan lagi lajang, tetapi sudah memiliki tanggungjawab sebagai suami dan Ayah lima anak tirinya, perlakukan anak-anak itu seperti anak sendiri," ujar sang Ayah.
 
"Saya bilang jangan peduli dengan pendapat orang, asalkan tidak mengambil isteri orang, sudahlah," katanya sambil meminta orang luar tidak bergosip soal perkahwinan anaknya, akan tetapi mendoakan untuk kebahagiaan rumah tangganya.
 
Dayang Sopiah, yang kini isteri kepada Sufie, seorang janda dan memiliki lima anak berusia lima hingga 16 tahun hasil perkahwinan sebelumnya.
 
Pasangan itu dikatakan sedang berlibur di Kota Kinabalu. Sementara itu, Janawiyah, ibu Sofie, berkata ketika pagi sebelum bernikah di Masjid Daerah Beaufort, Selasa lalu, dia bertanya kepada Mohd Sufie apakah dia sudah bulat ingin memperistri Dayang Sopiah.
 
"Dia kata pilihannya sudah bulat...saya tanya juga anak-anaknya, apakah mau menerima Sufie sebagai Ayah, mereka kata tidak masalah."
 
"Jadi saya menerima keputusannya dan berharap mereka bahagia," katanya mengakui mengenali Dayang Sopiah sudah lama kerana menantunya itu biasa bermain bola voli di kampungnya. (R-01/Net)



[Ikuti Terus RiauAir Melalui Sosial Media]